Ca raspuns (sau completare) la articolul meu de pe Crafty.ro, vin aici cu cateva insemnari:
Creatia handmade trebuie sa fie, in primul rand, “altfel”. Privitorul trebuie sa observe din prima clipa acest “altfel” si sa fie constient ca diferenta este data de imaginatia si abilitatea manuala a creatorului. Mai mult, acest admirator al creatiei handmade trebuie sa isi puna intrebari, sa aiba reactii de genul “Wow! Oare cum e posibil? Oare cum a fost confectionat acest obiect?”. Sa fie constient ca admira ceva unic si ireproductibil, ceva ce nu va putea gasi in alta parte, mai ales la tarabele cu chinezisme din talcioc. Acest “altfel” il va atrage spre handmade si ii va educa bunul-gust, ceea ce ne dorim cu totii sa se intample.
Dar ce este acest “altfel”? E greu de definit, cu atat mai greu cu cat insasi creatia handmade este greu de definit. Handmade poate fi un cercel format dintr-o tortita, o margea si un charm, confectionat in 5 minute, nu? Tot handmade poate fi si un colier statement super-elaborat, confectionat din sute (daca nu chiar mii) de margelute de nisip. Amandoua pot fi confectionate manual (deci handmade), insa efortul creativ e in doze absolut diferite. Pentru a ne putea defini creatia ca fiind “altfel” trebuie sa urcam de la mic la mare, de la simplu la complex, de la copiere la inovare – adica sa contribuim in mod esential la propria creatie, sa indraznim mereu mai mult.
A fi “altfel” nu e ceva static. E un proces, proces prin care trebuie trecem de fiecare data, mereu cu cate un pas mai inainte. E un fapt de indrazneala si de curaj, caci in primul rand trebuie sa privim in noi insine si sa imbratisam creatia care vine din interior, fara a ne face griji daca aceasta e pe placul oamenilor din jur. Va trebui sa ne placa in primul rand noua, numai asa vom putea sa o sustinem in fata altora, sa ii determinam sa ne accepte creatia asa cum o vedem noi. Eu cred ca acesta este secretul marilor artisti.
Am auzit mai multi creatori de handmade care se plangeau ca nu prea au vanzari, ca oamenii nu prea sunt interesati de produsele lor si nu stiau cum sa faca sa remedieze aceasta situatie. Dadeau vina pe lipsa de bani, pe produsele mai ieftine din talcioc sau pe cumparatorii care prefera kitsch-urile. Problema era in schimb la ei. Renuntasera sa fie “altfel” sau nici macar nu si-au pus problema de a incerca sa fie. Sa nu uitam ca valoarea handmade-ului nu e data de simplul fapt ca e confectionat manual, ci de acel ceva in plus pe care il imprima artistul handmade creatiei sale.Nu spun ca ar trebui sa inventam samburele la pruna. Acela a fost deja inventat. Nici ca trebuie sa inventam noi tehnici la fiecare produs. Sustin, in schimb, ca sa trecem mereu prin acel proces de a fi altfel, cu un pas mai inainte decat am fost. Sa nu ne plafonam. Sa nu renuntam la a ne incerca limitele.
Cand vom deveni constienti ca valoarea handmade e data de contributia noastra personala la creatie, nu de materiele sau creatia in sine, atunci vor veni si vanzarile si aprecierile. E posibil ca sa avem mici deraiaje, e posibil sa ne lovim de mici bump-uri, sa intalnim in cale diferite bariere, insa e foarte important sa trecem peste toate, sa invatam lectia pe care ne-o da fiecare esec si sa cautam sa mergem mai departe cu propriile vise si idei indraznete.
6 comentarii:
Foarte bun articol, imi place cum gadesti!
Ar fi ideal daca ar gandi mai multi ca si tine :)
Cine nu va gandi asa eu cred ca va disparea din handmade. Se va autoelimina.
Felicitari, ai pus punctul pe ,,i",unii considera ca se autodeduce ca este la locul lui, dar nu este deloc asa.
si eu cred ca ai mare dreptate in ceea ce spui...si totusi, si eu am auzit multa lume spunand ca vanzarile sunt foarte mici, chiar deloc. Sunt curioasa, tu cum stai la capitolul asta? Banuiesc ca o mare parte de vanzari este data si de munca depusa de-a lungul timpului pt promovare...deci si notorietatea are un cuvant de spus aici, nu?
Adnia, e drept ca am muncit mult la promovare. La capitolul vanzari s-ar putea si mai bine, dar momentan sunt cat de cat multumita. Dar sunt convinsa ca multe au venit ca urmare a efortului pe care l-am pus in aceasta pasiune. Cand am inceput am avut niste palide incercari de bijuterit si niste fotografii vai-si-amar. Dar am continuat sa lucrez, sa imi definitivez un stil, am incercat mereu sa imbunatatesc aspectul pozelor, calitatea produselor, sa incerc tehnici si produse noi. Am investit in magazinul online, apoi in propriul site, am investit in carti de vizita si promovare la targuri. De aceea am spus mai sus ca a fi altfel e un proces. E un efort continuu, dar cand se vad si rezultatele esti cu adevarat mandru ca ai reusit ceva. Eu sper sa gasesc in continuare noi si noi provocari, pentru ca, inainte de a fi afacere, handmade-ul pentru mine e pasiune.
După căsătorie, viața mea a fost atât de grea, încât soțul meu a început să urmărească alte femei pentru că nu i-am dat un copil după ce am așteptat câțiva ani. Mi-am văzut căsnicia dispărând. Am făcut tot posibilul pentru a schimba situația, dar nimic nu a funcționat până l-am întâlnit pe Dr. DAWN, un vindecător spiritual. Dr DAWN mi-a salvat viața și căsnicia. acum am 3 copii. Sunt recunoscător Dr. DAWN și de aceea îmi las mărturia oricărei persoane care suferă de probleme conjugale și de fertilitate. E-mail de contact: dawnacuna314@gmail.com
Whatsapp:+2349046229159
Trimiteți un comentariu